torsdag 5 februari 2009

*Pust*

Vilken dag!


*Vaknade vid femtiden och matade skrutt och bytade blöja på henne

*Vid sextiden åkte Rickard till jobb, jag släppte ut Bamse så han kunde få tömma blåsan, men när Bamse såg att det var snö ute tvärstannade han vid snökanten. Efter att jag sagt till honom att han skulle kissa trippade han den metern där är till stenmuren vi har utanför dörren, släppte två droppar kiss sen gick han in igen.

*Philip går till skolan ca 06.15

*jag smsar rickard om bamses "promenad" och hör då att han glömt sin mobil hemma, ungefär samtidigt bajsar skrutt, upp och byta blöja, stänga av ljudet på rickards mobil och tar in hemtelefonen till sovrummet ifall rickard ska ringa och väcka michelle.
Lägger både mig och tösen i sängen och ammar, lyckas nog slummra till en sväng!

*ca 7 kommer michelle ner och säger godmorgon, slummrar vidare

* ungefär 7.40 ringer hemtelefonen och Rickard berättar att han glömt mobilen hemma och att han var på väg till akuten för hans axel gått ur led och så ville han att jag skulle komma dit med hans plånbok och mobil..

Sen så rullade dagen på, var hos svärmor och provade dopklänningen
Handlade kakor på godbiten, "Tjocka käringars dag" som rickard kallar de! hälsade även på en sväng inne i fabriken. Alltid kul att träffa gamla arbetsvänner!

Försökte vila en sväng när jag kom hem efter att jag ätit mig några mackor och hällt i mig en halvliter vatten, gick ju så klart inte...

Sedan besök av svärmor och Pia....

Lång dag idag...

Nu ska jag lägga mig, hoppas jag får de för Baby, hon är ju inte alltid en solstråle!


1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Caroline! Jättekul att träffa dig och tösen. Såg att du tittat in til mig på min blogg, jättekul!
Va rädda om er! Kram Annelie